본문 바로가기

음악여행

Light On - David Cook [동영상]




Light On - David Cook

Never really said too much
Afraid it wouldn’t be enough
Just try to keep my spirits up
When there’s no point in grieving

많은 말을 하지 않았어요
그래서 충분하지 않을까 두려워요
기운을 차리려 노력하고 있어요
슬퍼 해 봤자 소용이 없을 때

Doesn’t matter anyway
Words could never make me stay
Words will never take my place
When you know I’m leaving
어쨌든 상관 없어요
말은 나를 머물게 할 수 없고
말은 내 자리를 대신하지도 못해요
내가 떠나는 걸 당신이 알았을 때.

(Chorus)
Try to leave a light on when I’m gone
Something I rely on to get home
One I can feel at night

A naked light, a fire to keep me warm
내가 가 버렸을 때에는 불을 켜 두세요
내가 집에 왔을 때 무언가 의지하게
밤에 내가 느낄 수 있는 한가지
벌거벗은 빛, 나를 덥혀주는 불

Try to leave a light on when I’m gone
Even in the daylight, shine on
And when it’s late at night you can look inside
You won’t feel so alone

내가 가 버렸을 때에는 불을 켜 두세요
밝은 낮에 조차도 비추게요
늦은 밤에는 당신도 안을 볼 수 있어요
당신은 외로움을 느끼지 않을 거에요

You know we’ve been down that road
What seems a thousand times before
My back to a closing door and my eyes to the seasons
That roll out underneath my heels
And you don’t know how bad it feels
To leave the only one that I have ever believed in

우리가 전에 수천번쯤이나
저 길을 내려 갔던 걸 아시지요
닫힌 문을 등에 지고, 내 눈은 계절을 보아요
내 발꿈치 밑에 펼쳐져 있는..........
이 느낌이 얼마나 나쁘지 모를 거에요
내가 믿어 본 적이 없는 오직 한가지를 남겼으니....

[Chorus]
Sometimes it feels like we’ve run out of luck
When the signal keeps on breaking up
When the wires cross in my brain
You’ll start my heart again
When I come along
때로는 우리의 행운이 떨어진 것 처럼 느끼게 해요
계속해서 헤어지는 신호가 올 때
내 머리속이 혼선이 될 때
당신은 내 마음을 다시 움직이겠지요
내가 나타났을 때